Aingeruen sexua

Gizakiak fenomeno meteorologikoentzako hamaika azalpen eta teoria asmatu ditu historian zehar. Gaurdaino existitu diren kultura, erlijio eta jakintza ezberdinek askotariko azalpenak eman dituzte ortzadarraren, elurraren edota trumoien inguruan. Euriaren kasuan, adibidez, Yaqui-ek ‒mexikar herri indigena bateko kideek‒ oso kondaira polita daukate. Kondaira horrek dio Yaqui herrialdeak sekulako lehortea pairatu zuela, eta horri amaiera emateko asmoz, hegazti mota ezberdinak bidali zizkioten Yuku jainkoari. Zoritxarrez, ez zuten inolako emaitzarik lortu, eta, azkenean, apo batek, eta ez hegodun animalia batek, euria ekarri zien Yaquiei. Eskandinaviar eta germaniar mitologian, ordea, Thor edo Donar da klima eta eguraldiarekin lotzen den jainkoa. Azkenik, ezin dugu ahaztu zientziak sortu duen teoria. Horren arabera euria aire masa beroak goratu eta hoztu ondoren sortzen den fenomeno meteorologikoa da.

Gaur, ordea, bestelako teoria bat ekarri dugu Berbaratzara; edo, hobeto esanda, kontakizun labur bat. Literatur lan honen idazlea Mario Benedetti uruguaiarra dugu; zinez idazle oparoa, 80 liburutik gora idatzi baitzituen. Horiek hizkuntza ugaritara itzuli dira, euskara tarteko. Euskal irakurleak aukera du Gerardo Markuletaren Istorio hiperlaburrak bilduman Benedettiren hainbat testu irakurtzeko, baita Iñaki Alberdik itzulitako Pedro eta Kapitaina antzerkiaz gozatzeko. Beraz, gaurtik aurrera itzulpen-zerrenda horretara badugu zer gehitu. Espero dugu zuen gustukoa izatea!

benedetti

 A I N G E R U E N   S E X U A

M a r i o   B e n e d e t t i

Gizon-emakumeek betidanik jasan izan duten informazio-gabezia tamalgarrienetako batek aingeruen sexuarekin du zerikusia. Inoiz berretsi ez den datu batek dio aingeruek ez dutela amodioa egiten, baina agian horrek adierazten duena da ez dutela gizakiek bezala egiten.

Beste bertsio batek ‒hori ere berretsi gabekoa baina sinesgarriagoa‒ iradokitzen du aingeruek amodioa gorputzarekin egiten ez duten arren (ez baitute halakorik), hitzekin egiten dutela, hitz egokiekin, hain zuzen ere.

Beraz, Gotzon eta Gotzone bi gardentasunen bidegurutzean topatzen direnean, elkar begiratuz, limurtuz eta erakarriz hasten dira begirada-truke bidez; noski, begirada aingerutarrak dira horiek.

Eta, Gotzon-ek, sua pizteko, zera badio: «Hazi», Gotzone-k, biziagotzeko, zera erantzuten du: «Zulo». Lehenak dio: «Elur-jausi» eta bigarrenak, samurtasunez: «Amildegi».

Hitzak gurutzatzen dira, meteoritoak bezain bizkor edo elur-malutak bezain maitekiro.

Gotzon-ek dio: «Enbor». Eta Gotzone-k: «Haitzulo».

Aingeru Guardako bat, misoginoa eta isila, eta Heriotzaren Aingeru bat, alarguna eta maltzurra, hegoei eragiten dabiltza handik. Baina maitasun-bikoteak ez du etenik, maitasuna silabatan adierazteari eusten dio.

Gotzon-ek dio: «Iturburu». Eta Gotzone-k: «Arro».

Silabak ihintzaz busti egiten dira eta, han eta hemen, elur-kristal artean, haizea eta bere itxaropena hedatuz doaz.

Gotzon-ek dio: «Ezpata», eta Gotzone-k, distiratsu: «Zauri». Lehenak dio: «Kanpai-hots», eta bigarrenak: «Alarma».

Eta bizitza lurtarretik haratago doan orgasmoa gertatzen den unean bertan, zirruak eta kumuluak, estratuak eta ninboak, dardarka hasten dira, inarrosi egiten dira, lehertu, eta mundu osoan aingeruen maitasuna zerutik erortzen da barra-barra.

Maddalen

One thought on “Aingeruen sexua

  1. Pingback-a: Denbora bako denbora | Berbaratza

Zer deritzozu?

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Aldatu )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Aldatu )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Aldatu )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Aldatu )

Connecting to %s